Nakcižibis ir Lavysas – Dzūkijos perlai

Lavysas, Lietuva. 2019-07-02

Google paieškos laukas – kur nuvykti su mažu vaiku? Reikalavimai graži gamta, atokiau nuo miesto, saugi aplinka mažiesiems, ežeras, mažai žmonių, skanus maistas, lankytinos apylinkės… hmm ar dar ko nepamiršau?

Screenshot_1

Taip, taip po to kai pas mus atsirado M – mes nuo tų, kuriems atostogoms reikėjo tik geros vietos ir idėjos, pavirtome į tuos, kurie sudarinėja sąrašą reikalavimų, kuriuos išpildyti vienu kartu nėra taip ir lengva. Laikome sukryžiavę pirštus, kad tai ne taps įpročiu ir paaugus M galėsime vėl leistis į nuotykių kupinas keliones, miegoti po atvirumi dangumi, kurti laužą iš šakalių, šalti nosis kalnuose susisupus į miegmaišį.

Grįžtant prie dabarties… Panašiai visada prasideda mūsų atostogų planavimas, kai jau esam tryse. Esame buvę visokiuose SPA, poilsio namuose ir pan., bet čia susiduriama su ta pačia problema, kad nėra gamtos aplinkos vaikui, o visad norėdami išeiti į lauką, turime “Išsiruošti“, o taip norėtųsi pro atviras duris paleisti vaiką ir patiems su madymkėm stebėti jo žaidimus kieme.

Screenshot_3

Taigi…(trumpa pauzė intrigai palaikyti)… mes tokią vietą Radome!!!! Netgi mąsčiau, ar garsiai trimituoti, ar šią paslaptį pasilikti sau, nes taip nesinori, kad tai pavirstų eiline tusų/vakarėlių vieta, nes taip, kaip ten buvo gera, nebuvo gera jokiame kurorte už milijoną pinigų.

Nakcižibis – tai modernus kompleksas Dzūkijoje ant ežero kranto miško gludumoje su nuosava teresa, 20 m. nutolusia nuo ežero kranto. Kai dar su Mindaugu tik draugavome dažnai rinkdavomės prie šio ežero nakvoti su palapine (poilsio namus matydavome tik tolumoje) ir kurenti ugnį iki paryčių, todėl ši vieta mums turi ir kitą ypatingą reikšmę.

Screenshot_6

Tai visiškai miško viduryje įrengtas poilsio kompleksas, kuris savo šiuolaikiškumu nenusileidžia jokiems SPA. Galima nuomotis atskirus namukus (didesnėms šeimoms) arba kambarius didesniame name. Bet kokiu atveju viskas suorganozuota taip, kad bus jaučiamas privatumas. Mums didžiausias privalumas buvo tas, kad atvėrus verandos langus, vaikas galėjo savarankiškai eiti tyrinėti aplinkos, o mes viską galėjo stebėti net nepajudindami nė piršto, ką jau kalbėti apie lakstymą iš paskos, kad kur galvos nenusisuktų.

Aplinka. Ežeras švarus, išvalytas, krantas negilus ir labai ilgas, puiki vieta pliuškentis mažiesiems. Krantas maudytis padarytas prie pat namuko arba galima eiti prie bendro kranto, jei norisi kompanijos ir žaidimų draugų vaikams. Ežeriuke gyvena antytės, kurios kaip naminiai gyvūnai – lesinamos nuo rankos ir galima paglostyti, mažiesiems puiki atrakcija. Šalia visos sodybos įrengta vaikų žaidimų aikštelė, o jei negasdina uodai ir erkės galima eiti grybauti ir uogauti.  Pramogoms galima užsisakyti pirtį, kubilą ir pan.

Screenshot_2

Maistas. Tokiems biški pritingintiems kaip mes, yra įrengtas pačiuose poilsio namuose restoranėlis. Taigi, galima visai užmiršti virtuvės reikalus. Kiekviename kambaryje yra mini virtuvė, todėl jei netenkina vietos restoranėlio virtuvė visada galima pasigaminti patiems. Šeimininkai ir personalas labai paslaugūs, leidžiama net savarankškai keptis ant griliaus savo marinolių ir pietauti prie savo namų durų. Gavom net švedišką stalą rytais, kas tikrai neįprasta tokiam mažam kompleksui ar kaimo turizmui.

Screenshot_4

Pramogos. Jei mėgsti Basanavičiaus g. šurmulį ir ledus su pabarstukais, čeburekus su šaltu alumi, tai ši vieta toli gražu ne apie tai. Pramogos čia yra gamta, jaukūs šeimos pokalbiai, pliuškenimasis ežere, saulėlydžio lydėjimas ir pasakos prieš miegą. Tiesa, mes turėjo sėkmę miške pamatyti briedį, kuris nė kiek nedvejojęs stebėjo mus, o mes jį. Toks briedžio drąsumas mus šiek tiek glumino, bet jis tarsi bandė pasakyti – Jūs mano miške! –  todėl mes šiek tiek pastebėję jį (norėjosi kuo daugiau į savo atmintį įrašyti tokių gražių gyvos laukinės gamtos vaizdų) nusukome savo keliais.

Screenshot_5

Kadangi viena diena pasitaikė visiškai debesuota, tai pasukome tyrinėti apylinkes. Lankytinų vietų apstu, tik reikia susiplanuoti maršrutą ir pirmyn. Mes aplankėme Marcinkonį – mažą kaimuką prie Varėnos, garsėjantį savo viena seniausių medinių baroko stiliaus bažnyčių, Merkinės piramidę – atskirai pasakoti neverta, matyt visi girdėjo. Tiesa mums nepavyko ilgai pasibūti, nes M patiko aidas pirmidėje, tai išbandė visas intonacijas, pabuvome, kol į mus pradėjo kreivai žiūrėti lankytojai, tai teko greitai baigti su meditacija. Bet užtat pasiėmėm šaltinio vandens, kuris mums privertė kelionėje. Užlipom į Merkinės apžvalgos bokštą, Merkio ir Nemuno santaką (Merkinės piliakalnį), aplankėm Prienus ir t.t. Diena ėjo į pabaigą, todėl turėjome pasukti atgal į savo namelį.

Screenshot_8

Viso prie Lavyso pasibuvome ne ilgai, tačiau vėliau reziumuojant mūsų kitas poilsio vietas, vienbalsiai nusprendėme, kad tai buvo geriausia vieta. Įžengus į tą antrąją jaunystę, labai traukia prie gamtos, todėl matyt niekada ir nebūsime dideli miestų gerbėjai.

Jau laukiame kitų susitikimų!

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )